ID: 48324
Omschrijving
Schitterend olieverfschilderij op doek van de Catalaanse kunstenaar Joan Torras Viver. Meisje met mijmerende blik in de kamer bij haar poppen. Onberispelijke staat. Typisch werk van deze kunstenaar in zacht kleurenpalet en trefzekere , realistisch-impressionistische toets. Voluit gesigneerd onderaan links. Doekmaat: 60 bij 80 cm. Nieuw ingelijst: 75 bij 95 cm. Verzending mogelijk.
Over de kunstenaar:
TORRAS VIVER Joan
Catalaans kunstenaar , geboren in Sant Feliu de Llobregat (Spanje) in 1929. Opleiding tekenen en schilderen bij de kunstenaar Nolasco in Valls van 1944 tot 1947. Hij studeerde verder aan de Superior de Bellas Artes in San Gorge van 1953 tot 1957. Daarna vervolmaakte hij zich bij kunstschilders Paco Ribera, Louis Muntane, Josep Puigdengoles, Miguel Farre, Enric Monk, Fc. Labarta en Ernest Santasusagna van 1953 tot 1957. Lid van de Group Grife & Escoda. Joan Torras had als kind het tekenen en schilderen al in het bloed. Kunstenaar worden was zijn roeping. Hij hield in totaal een dertigtal exposities in Spanje. Hij hield zelf niet van stijlen, maar noemde zijn werk realistisch impressionisme, waarbij hij vooral belang hechtte aan licht, kleur en lijnen. Met trefzekere penseeltrekken probeerde hij altijd snel het moment, de impressie, vast te leggen. Zijn eigen citaat: ik heb nooit het pad van andere schilders gevolgd, alleen het mijne.
Over de kunstenaar:
TORRAS VIVER Joan
Catalaans kunstenaar , geboren in Sant Feliu de Llobregat (Spanje) in 1929. Opleiding tekenen en schilderen bij de kunstenaar Nolasco in Valls van 1944 tot 1947. Hij studeerde verder aan de Superior de Bellas Artes in San Gorge van 1953 tot 1957. Daarna vervolmaakte hij zich bij kunstschilders Paco Ribera, Louis Muntane, Josep Puigdengoles, Miguel Farre, Enric Monk, Fc. Labarta en Ernest Santasusagna van 1953 tot 1957. Lid van de Group Grife & Escoda. Joan Torras had als kind het tekenen en schilderen al in het bloed. Kunstenaar worden was zijn roeping. Hij hield in totaal een dertigtal exposities in Spanje. Hij hield zelf niet van stijlen, maar noemde zijn werk realistisch impressionisme, waarbij hij vooral belang hechtte aan licht, kleur en lijnen. Met trefzekere penseeltrekken probeerde hij altijd snel het moment, de impressie, vast te leggen. Zijn eigen citaat: ik heb nooit het pad van andere schilders gevolgd, alleen het mijne.